BILEN ER SOLGT TAK – TILLYKKE TIL DEN NYE HELDIGE EJER
Vi er glade for endnu engang at kunne tilbyde en ægte drivers car baseret på den elskede Bertone coupe – øgenavnet for Alfa Romeo’s klassiske Giulia GT serie. Modellen – der blev præsenteret i 1963 – kom gennem årene i mange varianter, startende med knækfront udgaven Giulia GT med 1600 motor. Efter faceliftet i 1967 på 1750 karrosseriet hvor fronten blev glattet ud endte udviklingen med 2000 GT Veloce, hvor sidste bil rullede af båndet i 1976. I sin karriere levede modellen på landevejen og racer banerne, og opnåede anseelige sejre rundt om med modellerne GTA og GTAm.
Fælles for alle modellerne var det elegante design med de yderst harmoniske proportioner, kombineret med klassisk Alfa Romeo teknik. Baseret på den velkendte ”Nord” motor, den 4 cylindrede twin cam motor bygget helt i aluminium og med to dobbelte karburatorer. Læg dertil 5 trins gearkasse i alu, skivebremser på alle hjul og en (godt nok stiv) bagaksel der var fleksibelt ophængt, og man havde en all time anvendelig GT bil. Ikke den hurtigste, ikke den største, ikke den dyreste, men måske den bedste kombination af det hele som har sikret den en plads i hjertet hos mange entusiaster verden over.
Denne bil er viderebygget til en rigtig drivers car. På basis af en 1600 GT Junior fra Italien er bilen blevet rigtig flot restaureret i karrosseri og mekanik. Faktisk er vi ganske imponeret over kvaliteten af det udførte arbejde, og vi har selv stor erfaring i at restaurere disse biler. Pasformen på døre og klapper er flot, lakken er tæt på perfekt. Der er sat en 2000 motor i for at øge ”drivability” med et kanon moment, uden den dog er tunet yderligere. Undervognen er sænket en smule, nye fjedre, dæmpere og bøsninger kombineret med de lækre GTA fælge giver en optimal kørekontrol. Kabinen er holdt i flot sort læder der matcher Alfa Rosso farven og giver det klassiske look bag Nardi rattet.
Der er for nylig blevet renoveret topstykke, og i den forbindelse kom der nye ventiler og knastaksler i. Resultatet er en motorgang der er helt rolig, ingen klappen fra slidte knaster. Faktisk går motoren utrolig godt og trækker rent op gennem omdrejningerne. At karburatorerne nu har GTA indsugningstragte på giver så også den rigtige rå lyd, som er så tæt forbundet med det at køre Alfa.
Bilen venter blot på sin nye ejer, der sammen vil ud at nyde bakker og sving i denne perfekte GT pakke. Eller måske en tur ned gennem Europa og over Alperne. Ned til den hellige gral for enhver klassiker: Stelvio passet selvfølgelig! Kåret af Top Gear som ‘The Worlds best driving Road’. Senere besejrer Alfa’en Furka passet med de fine scener med Tilly Masterson og Sean Connery i ‘Goldfinger‘.
Leveres nyserviceret og indregistreret med nummerplader.