Lad det stå klart med det samme: Denne bil er ikke i den standard vi normalt holder på vores klassiske biler. Bilen er patineret og det er kabinen også, for ikke at sige træt. Så leder man efter en Mk 2 i topstand, så må man betale de 250.000 kr eller mere, en sådan koster. Men for den pris vi sælger denne bil, får man knapt en MK 2, der kan bevæge sig ved egen kraft. Det får man med denne – og ikke så lidt mere, for denne Jaguar er på ingen måde et projekt.
Bilen fik for 5 år siden udbedret det rust der var og blev derefter lakeret.Den har stort set stået inde siden da. Vi har netop renoveret topstykke på motoren. Bremser, styretøj og anden mekanik er også i orden og den store kat kører fremragende. Drej nøglen og tryk på den arketypiske, separate startknap og den silkebløde 3.4 liter store XK rækkesekser springer i gang og trækker, efter kort tids opvarmning, rent og magtfuldt.
Man kan selvfølgelig vælge at gå i gang med en restaurering. Man kan også nyde den som den er og køre i stedet for at skrue. Jaguaren her, er nemlig så fuldt funktionsdygtig, som mange af de kostbare og restaurerede eksemplarer og så har den bevaret sin autencitet. Selv det ofte manglende originale værktøjssæt, komplet med fedtsprøjte, ligger i sin runde metalkasse på sin plads i reservehjulet. Det har bestemt sin charme, at sidde i et næsten 50 år gammelt Jaguar interiør og fornemme den særlige duft i en så gammel og urestaureret bil. Og selv om man ikke har lige har planer om at invadere Polen, så bidrager det kun til atmosfæren med lidt Wagner på radioen (sorry Morse). En sjælden chance for at eje, og med det samme køre, en klassisk Mk 2 Jaguar til en meget overkommelig pris. Ved indgåelse af handel, leverer vi tilmed bilen nysynet og registreret som veteran, så den holder syn de kommende 8 år!