I 1948 fik Porsche godkendt deres 356 til gadebrug og modellen blev dermed den første Porsche i egentlig produktion. De tidligere racerprototyper var bygget i aluminium, men 356 fik et selvbærende karrosseri i stål. Af omkostningshensyn delte de første årgange fra slutningen af 40’erne mange komponenter med VW type 1. Mod slutningen af 50’erne var langt de fleste dele dog forbedret og forfinet i en grad, så der reelt var meget få komponenter tilbage fra den ældre fætter i Wolfsburg.
356 blev godt modtaget af publikum og ikke mindst takket være Max Hoffman, importør af eksotiske europæiske sportsvogne i USA, herunder Porsche, blev den et stort hit blandt sportvognsentusiaster. Den lette, velkørende vogn klarede sig fint med den beskedne luftkølede boxermotor mod mere motorstærke amerikanske biler. Også på racerbanerne var den ofte i spidsen af feltet og Hoffman selv kørte race i Porsche i 50’erne.
Denne 356 er fra 1963 og dermed den sidste årgang af B-modellen, der samme år afløses af C-modellen. Bilen blev bygget i 1962 og solgt ny fra Scandinavisk Motor Co. i januar 1963 og er altså en dansk bil fra ny. Det er dog ikke længere bilens oprindelige motor, men dog en identisk motor fra en tilsavrende 356 solgt ny i Bremen i 1962. Ca. 55.000 kr. kostede en ny 356 dengang, hvor en VW Type 1 kostede 15.000 kr. Porschen er i fin brugsstand. Den er passet gennem mange år af sin mekaniker ejer. Karosseri og alt mekanik er rigtig god stand. Den starter promte ved et drej på nøglen og indgyder en tillid, der virker som om den kan blive ved i det uendelige. Skarp i styretøj, bremser og med velfungerende gearkasse. Med andre ord: En velkørende 356, som man nænner at bruge og som vel at mærke tåler at blive brugt. Sælges med dansk afgift og klar til omregistrering i ny ejers navn.