Denne bil er solgt tak.
2. generation af Porsches legendariske 911 serie – også kendt som “G” modellen – blev produceret fra modelår 1974 (dvs efter sommerferien 1973) og helt frem til 1989, og er således den længst producerede 911’er. Der blev foretaget en lang række forbedringer i forhold til den første F model, blandt andet som svar på de amerikanske myndigheders krav om at kofangere skulle kunne modstå påkørsler på op til 8 km/t (såkaldte impact bumpers). Porsches løsning var nok de mest vellykkede integrerede kofangere på markedet og forblev uforandret i produktion frem til 964 modellen afløste i 1989. I de første år havde alle motorer en slagvolumen på 2.687 ccm og kom i 3 varianter. Basismodellen med 150 HK, S-modellen med 175 HK samt Carrera med 210 HK motoren fra den legendariske Carrera RS.
USA har altid været et stort marked for Porsche og dette eksemplar er også importeret herfra. Der er tale om en rigtig fin – og Matching numbers – bil, der også er fabriksmonteret med de ganske sjældne Recaro sportsstole i læder. Bilen er løbende serviceret og vedligeholdt, og der foreligger omfattende dokumentation fra Porsche Center Køge/Faxe. Bag rattet kan man virkelig mærke, at bilen er godt sat op. Den karakteristiske luftkølede boxermotor trækker rent og fint og 915-gearkassen skifter glimrende – også ved nedgearinger. I det hele taget er der her tale om en bil, der forhåbentlig fortsat vil blive kørt i af den fremtidige ejer. Og med tanke på hvorledes alle Porscher efterfølgende konstant blev bredere og tungere, er denne fine tidlige G model med sit slanke karosseri og relativ smalle dæk en meget fin eksponent for den køreoplevelse, der skabte hele 911 myten.
Prisen er sat skarpt som det hedder på jysk, og for en klassisk 911 i denne stand med matching numbers, originale Recaro sports stole, Fuchs fælge og absolut rustfri er det faktisk hvad vi ville kalde et reelt godt tilbud.
Levereres nysynet, klar til at fornøje sin næste ejer.
















