BILEN ER SOLGT TAK
Ferrari 348 blev fremstillet som efterfølger for den meget populære 308/328 model. Stadig med en kompakt V8 cylindret motor monteret centralt i bilen, men her på langs af bilen (heraf t for trasversale i modelbetegnelsen). Med 300 hk og tørsump smøring var der rigeligt med kræfter og attitude til at matche resten af bilen, og det velfungerende targa tag bidrager blot yderligere til at forstærke køreoplevelsen. Dette var den sidste “rigtige” Ferrari som Enzo selv overså udviklingen med. Og i vores øjne den sidste rigtige Ferrari inden der går automatgear, servostyring og blød kobling i den. Også nomenklaturen blev ændret siden Il Commendatore gik til de evige racerbaner, 348 var den sidste model hvor modelnavnet traditionen tro henviste til motor konfigurationen – 3,4 liter og 8 cylindre.
Godt nok var det stadig Pininfarina der stod for designet, men manden bag var ingen mindre end Leonardo Fioravanti (365 “Daytona”, 288 GTO og F40 !!), og man ser streger der trækker på designet fra Testarossa gå igen her. Resultatet er en mere maskulin bil end forgængeren og sådan set også efterfølgeren, den er i virkeligheden sin egen.
Dette eksemplar er i usædvanlig flot stand overalt, og bærer præg af at tidligere ejer vidste hvad han havde med at gøre. Ejet af den samme danske entusiast igennem de seneste 16 år og fremstår rigtig fin og velholdt. Fælgene er ikke de originale (originale medfølger), vi synes de klæder den vældig godt. Bilen er nyserviceret med ny kobling og tandrem, og på vejen kører den ligesom en Ferrari skal – med den skønne lyd fra V8’eren lige bag føreren og (man fristes til at sige naturligvis….) kontant manuelt gearskifte i den klassiske åbne skiftekulisse. Man sidder også godt i de velformede lædersæder, og i det hele taget er det en rigtig dejlig bil, som man bliver glad for at eje og køre i. Og som har potentiale som fremtidig klassiker.
Vi sælger bilen nysynet og indregistreret – klar til at blive nydt i sæsonen.